Program Profili (Programın amacı, Programın yapısı, Yöneldiği alanlar, Bölüm olanakları)
Program, işletmelerdeki pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini artırmaya yönelik olarak bu alanda uzmanlaşmak isteyenlere yöneliktir. Program çerçevesinde öğrenciler pazarlama disiplininin temel esasları, kavramları, ilgili teoriler ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaktadır.
Programın Temel Kazanımları
- Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar.
- Bilimsel araştırma sürecinin planlanması, koordine edilmesi, yürütülmesi ve sonuçlandırılması.
- Pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirilmesi
- Pazarlamaya ilişkin sorun alanlarını önceden tespit edilmesi
- İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar, analiz eder ve yorumlar.
- Pazarlama stratejilerinin etkinliğini değerlendirilmesi, stratejik planlamaların yapılması ve üst yönetimin bilgilendirilmesi
- Pazarlama konularıyla ilgili yaratıcı çözümlerin üretilebilmesi.
- Yeni pazarlama araç ve tekniklerinin takip edilmesi ve uygulanabilmesi
Mezunların İstihdam Profilleri
Yüksek Lisans programlarından mezun olan öğrencilerimiz, Kamu kurumları ile firmaların pazarlama bölümlerinde ve pazarlama araştırması yapan özel kurumlarda birçok pozisyonda çalışabilmektedirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
- Tezli programlardan mezun olunması durumunda sekizinci düzey programlara başvurabilir.
- Tezsiz programlardan mezun olunması durumunda 20.04.2016 tarihli YÖK Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre doktora eğitimine devam etme şansı bulunmamaktadır.